یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۸ ب.ظ

این دهن‌کجی پاداش اعتماد مجلس است؟!

 انتصاب نجفی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، نه آن که نشان از قحط‌الرجال در دولت دارد که نشان از یک پیمان عمیق اتوبوسی با همراهان دولت تدبیر و امید دارد چرا که در هر صورت باید افراد نشانه‌دار در جایی سمتی داشته باشند. این اقدام، بسیاری از سیاسیون و البته اصولگرایانی را که می‌نوشتند و مصاحبه می‌کردند و فریاد می‌زدند که باید همکاری صد درصدی با دولت داشت و باید همه کابینه رای اعتماد بگیرند، را انگشت به دهان کرد.

قطعا اگر این رفتار از شخص احمدی‌نژاد سر می‌زد و شخصی که موفق به کسب رای اعتماد از مجلس برای تصدی یک وزارتخانه نشده است را به سمت معاون خود منصوب می‌نمود زمین باید دهان باز می‌کرد و احمدی‌نژاد را با ساختمان پاستور می‌بلعید! چرا؟ چون به مجلس توهین شده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۸
میم الف الف
دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۶ ب.ظ

انتظار بیجا از ولی فقیه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۶
میم الف الف
دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۲۳ ب.ظ

کلید روحانی

درد و درمان، کلید روحانی
سخت و آسان، کلید روحانی

خضر دوران، جناب روحانی
آب حیوان، کلید روحانی

مرد و زن هر دو عاشقش هستند
حور و غلمان، کلید روحانی

دست رعیت کلید روحانی
دست سلطان کلید روحانی

نرسد ناگهان-زبانم لال-
دست شیطان کلید روحانی

در تمامی عرصه‌ها بی‌شک
مرد میدان، کلید روحانی

به نبرد ایستاده لشگر قفل
با دو گردان کلید روحانی

از عبایش طلوع کرد شبی
ماه تابان، کلید روحانی

توی دستش گرفت و بالا برد
گفت: هان! هان! کلید روحانی!

بچه از روبروی تلویزیون
گفت: مامان! کلید روحانی!

عارفان حق زنان به هم گفتند:
شاه عرفان کلید روحانی

به عزیزان کسی شنیدم گفت:
ای عزیزان! کلید روحانی!

روز بعدش نوشته بود کسی
پشت نیسان، کلید روحانی

توی سمنان، کلید روحانی
در خراسان، کلید روحانی

هم به گرگان رسیده شهرت او
هم به زنجان، کلید روحانی

می‌خورد هم به قفل استان‌ها
هم به تهران، کلید روحانی

گشته‌ام دورِ سرزمینم را
کل ایران، کلید روحانی

مانده‌ام تا کنون چرا اصلاً
مانده پنهان کلید روحانی؟

به گمانم که بوده تا الان
زیر گلدان، کلید روحانی

ای سخنران سخن که می‌رانی
بوق و فرمان کلید روحانی

بوق و فرمان که هیچ باید گفت:
میل گاردان کلید روحانی!

میخ آری، ولی نخواهد رفت
توی سیمان کلید روحانی

یک نفر کرد توی سیمان، شد
درب و داغان کلید روحانی

نان ما آجر است گرچه شده است
آجرش نان، کلید روحانی!

ساقیا می‌دهی به ما پس کی
جامی از آن کلید روحانی؟

یا به باغم مریز دانه‌ی قفل
یا بباران کلید روحانی

هر سه تایش هزار تومان است
مفت و ارزان، کلید روحانی

کمتر از لنگه کفش کهنه که نیست
در بیابان کلید روحانی

مصرعی محض واج آرایی
کشک کاشان کلید روحانی!

طبع ما ته کشیده و رفته است
رو به پایان کلید روحانی

نیتم شعر بود و آخر شد
کش تنبان کلید روحانی!

لاجرم قفل ما و دست شما
آه یاران! کلید روحانی...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۲۳
میم الف الف
دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۶ ب.ظ

شعر کودکانه قرآن

افسران - شعر کودکانه قرآن

قرآن

ما یه کتاب داریم که اون


جلد قشنگی داره!


دور و بر نوشته هاش


گلهای رنگا رنگ داره!


مامان میگه که این کتاب


رسیده از آسمونا


یعنی خدا فرستاده


برای ما مسلمونا


یه روز دیدم روی کتاب


پر می زنه یه پروونه


توی دلم گفتم که این


پروونه هم مسلمونه!


شاعر: جعفر ابراهیمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۱۶
میم الف الف
شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶ ب.ظ

کاش من هم فتنه گر بودم

در همه این سال هایی که از فتنه گذشته است، پر بیراه نیست اگر بگویم دقیقا نمی دانم که معنای فتنه چیست و مصداق فتنه گر کیست! شاید گزاف نباشد اگر بگویم فتنه گنگ ترین واژه لغت نامه سیاسی این روزهاست؛ چرا که از بس تعریف های مختلفی از «فتنه» و «فتنه گری» ارائه شده است، حسابی آدم گیج می شود. به عنوان نمونه در قاموس دولت تدبیر و امید، «فتنه» یعنی تقوا و «فتنه گری» یعنی پرهیزگاری؛ لیکن نقد و انتقاد و یعنی خباثت و دشمنی و آب در آسیاب دشمن ریختن. آدمی با این تعاریف شاذ، حیران می ماند که فتنه بما هو فتنه آیا حادثه خوبی ست و فتنه گران از اخیارند یا نه!؟ نمی دانم.

من فتنه گر نیستم و امروز فهمیده ام که فرزندان انقلاب، من و دوستانم و پدرم و دوستانش نیستیم. من دارد حسودی ام می شود به اعوان و انصار فتنه، چرا که انقلاب پدر آنهاست و آنها فرزند انقلاب اند. من در حسرت مقام و مرتبه فتنه گران خداجو هستم، بس که اهالی فتنه، مؤمن و با تقوا هستند. آری، فتنه گری هم عالمی دارد. کاش من هم یک فتنه گر بودم تا بعد از گذشت سال هایی که به نشر اکاذیب پرداختم و در راستای براندازی نظام به انجام برخی جرایم همچون اقدام عملی علیه امنیت ملی دست زدم، مثل چنین روزی تبدیل به شخصی پاکدست، انسانی ولایتمدار، فرزند انقلاب، مدیری توانمند، فردی با تجربه، مسئولی با سابقه، شخصی دلسوز، رزمنده دفاع مقدس، و حامی خانواده های شاهد و ایثارگر می شدم. من اگر فتنه گر بودم، امروز تمام خلقیات خیر و صفات نیک را منگه می کردند به صفحه بیوگرافی ام.

ای دل غافل! دیدی چگونه سرمان کلاه رفت؟! ما اشتباه کردیم، چرا که برای اثبات ولایتمداری و دفاع از نظام و ولایت فقیه و پایبندی به آرمان های انقلاب، لازم به این همه دردسر کشیدن و فحش خوردن و زخم و زیلی شدن نبود؛ من اگر بعد از انتخابات سال هشتاد و خشم، توفیق فتنه گری می یافتم، بجای لفظ خائن! امروز عوام و خواص، جملگی مرا خادم کشور و رهبر و مردم می خواندند. کاش من هم فتنه گر بودم، تا کسی حق نداشت - به بهانه خلق حماسه سیاسی توسط مردم و برای تلخ نشدن کام ملت- به کارنامه عملی من در دوران فتنه بپردازد و آن را مورد تفقد قرار دهد. من اگر فتنه گر بودم، همه با طوفانی جلوه دادن شرایط، با کس و ناکس لابی می کردند تا آنها کوتاه بیایند و سکان کشتی سعادت را بدهند دست من. من اگر فتنه گر بودم، همه برای بخشش من از آیات قرآن و روایات معصومین و خطبه های نهج البلاغه، مایه می گذاشتند. آن وقت به جای توبیخ من، آن ها که مرا بازخواست می کردند، مستحق توهین و تهمت و تمسخر و توبیخ می شدند.

کاش من هم فتنه گر بودم تا اگر قوه قضائیه - به هر دلیلی - به اتهاماتم رسیدگی نمی کرد و مرا محکوم نمی کرد، حقانیتم بیش از پیش ثابت می شد. من اگر فتنه گر بودم یک ماشین پول شویی می خریدم و می گذاشتم کنار ماشین لباس شویی خانه مان، تا پول های باد آورده ام، که - از باب مشغله زیاد - وقت نمی کنم بشمارم را بشوید. من اگر فتنه گر بودم، مبرا می شدم از هر خبطی و مصون می شدم از هر توبیخی. با رویی غیر گشاده، نامه سرگشاده به هر که می خواستم، می نوشتم و هیچ خیالم نبود که عواقبش چه می شود. سایت می زدم هر چقدر که توان داشتم، مصاحبه می کردم هر چقدر که زمان داشتم، خارج می رفتم هر کجا که می خواستم، در خارج می ماندم هر چقدر که دوست داشتم، و داخل کشور می آمدم هر وقت که عشقم می کشید. کاش من هم فتنه گر بودم و مصونیت آهنین داشتم و گارانتی امکانات رانتی ام، مادام العمر بود.

کاش من هم در ایام فتنه، جزء صحنه گردانان اصلی اغتشاشات بودم تا بعد از چهار سال عشق و حال در لندن و گذراندن دوره دکترای انقلاب مخملی زیر نظر استاد مخملباف، جرج سوروس «علیه السام»، با سلام و صلوات به آغوش مام وطن باز می گشتم، اما برای اقامت چند روزه در هتل اوین، به دعوت قاضی القضات افتخار نمی دادم. کاش من هم فتنه گر بودم تا راست راست توی خیابان های نیاوران راه می رفتم و کسی هم نمی گفت: بالای چشم «استات اویل»ات ابروی «توتال» است! کاش اسم مستعار من هم «جونیور» بود که وقتی بیانیه سراسر دروغ مرا در مجلس می خواندند، همه خطاب به من «احسنت» بگویند. کاش من هم فتنه گر بودم تا اگر کسی خواست اتهامات رانت خواری مرا بازگو کند، به احترام پدرم، نام مرا جای اسم کامل، اختصاری بخواند؛ چرا که آبروی من، آبروی پدرم بود و آبروی پدرم، آبروی نظام بود. چون پدر من ذخیره انقلاب بود، چون انقلاب مدیون پدر من بود. حالا من هرچقدر آدم بی پدر و مادری باشم، ایرادی ندارد! مهم این است که امام گفت: انقلاب زنده است، تا پدر من زنده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۶
میم الف الف
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲ ق.ظ

کلیدها و قفلها

کاریکاتور,روحانی,کلید,بنفش,دولت,یازدهم,مشکل,طنز,سیاسی,سیاست کاریکاتور,روحانی,کلید,بنفش,دولت,یازدهم,مشکل,طنز,سیاسی,سیاست,عبا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۲
میم الف الف
افسران - طرف بازنده در انتخابات سال 88 ادب دموکراسی را رعایت نکرد /  روحانی تعبیر سازش را برای خود نمی‌پسندد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۷
میم الف الف
پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۵۴ ب.ظ

عدالت مرد

افسران - عدالت مرد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۴
میم الف الف
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۳۸
میم الف الف
چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ

شرحش با خودتون


افسران - شرحش با خودتون\
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۵
میم الف الف