یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۳۲ ب.ظ

از اشتباه مردم کاشان تا اشتباه وزیر ارشاد!

۱- بدون تردید آقای نمازی امام‌جمعه کاشان و مردم متدین این شهر اشتباه کرده‌اند، چرا که اقدام درست اقدامی است که از سوی وزارت ارشاد شخص وزیر ارشاد و دوستان و همفکران ایشان صورت می‌گیرد!

۲- وقتی وزیرارشاد به همراه معاونین و تعدادی از وزراء در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر حاضر می‌شوند و شاهد انواع و اقسام بی‌حجابی‌ها، بی‌حیایی‌ها، پرده‌دری‌ها، زیرپا گذاشتن حدود شرعی و خطوط قرمز می‌شوند و لبخند می‌زنند و خم به ابرو نمی‌آورند، بدین معناست که سیاست رسمی دولت ترویج و حمایت از بی‌حیایی و عبور از خطوط قرمز شرعی است. در چنین حالتی مخالفت مردم متدین کاشان و امام جمعه محترم این شهر، با یک چهره مروج بی‌حیایی و بی‌حجابی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ در حالی که این چهره در شب افتتاحیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر بارها بر روی سن دعوت می‌شود و از وی در مقابل وزراء تجلیل می‌شود!

۳- وقتی در جشنواره تئاتر عروسکی یکی از برگزیدگان به صورت نیمه برهنه روی سن می‌رود و جایزه می‌گیرد و تشویق می‌شود و هیچ کسی به خود این اجازه را نمی‌دهد که از این چهره سئوال کند که آیا در جایی به نام جمهوری اسلامی ایران می‌توان زن بود و نیمه برهنه به روی سن رفت و از وزارت ارشاد جایزه گرفت؟! این حرکت بدین معنا است که سیاست وزارت ارشاد رفتن به سمتی است که تا مدتی بعد بی‌حیایی، بی‌حجابی، بی‌عفتی و احیای فرهنگ و هنر به شیوه فرح پهلوی عادی شود.

وقتی که سیاست رسمی دولت بر زبان مجید انصاری به عنوان معاون پارلمانی دولت جاری می‌شود که ایران را همانند ترکیه می‌خواهند و الگوی زنان ترکیه را در نحوی پوشش و آرایش، الگوی مطلوب برای زن ایرانی می‌شمارند، دیگر مخالفت مردم متدین کاشان و امام‌جمعه محترم این شهر با این سیاست چه سودی دارد؟!

۴- هنگامی که دولت و شخص وزیر ارشاد وجهه همت خود را در ترویج بی‌حجابی و بی‌حیایی در عرصه هنرهای مختلف قرار داده و در این راه از همه سرمایه‌های دولت و وزارت ارشاد بهره می‌گیرد و خود را پشتیبان مستحکم زنان بی‌حجاب و مروجان بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی حیایی در عرصه سینما، تئاتر، جشنواره‌های مختلف قرار داده‌اند و با امکانات بیت‌المال را به این امر مشغول کرده‌اند، دیگر چه معنایی دارد که مردم با این روند مخالفت کنند؟!

۵- روزگاری دولت بر آمده از آراء ملت در جمهوری اسلامی، مدافع شریعت بود و تلاش اصلی خود را بر دفاع از اسلام و ارزشهای برآمده از آن قرار می داد؛ امّا امروز روزگار دیگری است؛ دولت اراده کرده است که اسلام و فقه و شریعت و ارزشهای معنوی و دینی را به قیمت حمایت و به دست‌آوردن دل مشتی غرب‌گرای برکنار از دین و هنرمندنمای بی بهره از اخلاق و عفت، زیر پا بگذارد، و با حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، ائمه‌جمعه و با همه مردم متدین ایران به مخالفت برخیزد و همه آنها را افراطی و تندرو و دلواپس بنامد. لذا با نگاه به این سیاست دولت فعلی، شاید راه درست همانی باشد که علی جنتی طی می‌کند! و در چنین حالتی چه می‌توان گفت جز اینکه مردم متدین کاشان و امام جمعه این شهر اشتباه کرده‌اند!

آنها تصور می‌کردند می‌توان به قول دولت بیم و امید تکیه کرد، حال آن که این دولت بارها نشان داده است که در قول دادن و خُلف وعده صاحب تخصص است.

وقتی شورای تامین یک شهرستان به امام جمعه شهر قول قطعی می‌دهد که از ورود چهره‌ای که مروج بی‌حجابی و به عنوان نماد زیرپاگذاشتن خطوط قرمز شرعی است، به شهر دارالعباده کاشان جلوگیری کند؛ اما در عمل قول و قرارها را زیرپا نهاده و اجازه ورود چنین چهره معلوم‌الحالی را به کاشان صادر می‌کند، در چنین حالتی مخالفت مؤمنان و امام جمعه این شهر چه سودی می‌تواند داشته باشد؟! آیا امام جمعه کاشان و مردم متدین این شهر تصور می‌کنند وزیرارشاد و همفکران ایشان قابل هدایت هستند؟! و یا شنوای امربه معروف و نهی از منکرند؟ قطعاً این تصور،تصور درستی نیست.

بایستی با چنین وزیری و چنین دولتی به گونه‌ای دیگر برخورد کرد! طبیعتاً دیر نخواهد بود زمانی که مردم متدین خشم انقلابی خود را در پای صندوقهای رأی به نمایش گذارند و طومار دولتی که به زیرپا گذاشتن خطوط قرمز شرعی افتخار می‌کند و آن را وظیفه خود می‌داند در هم بپیچند.
به امید آنروز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۶
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی