یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.

۱۷ خرداد ماه بود که «سر ماریچه اسخاکه» یکی از نمایندگان پارلمان اروپا ، با لباس شنا در مقابل رئیس قوه مقننه ظاهر شد. آن در هم در مقابل یک هیئت از مستقبلین که گوش تا گوش در حالت خبردار ایستاده بودند.

البته ۲ روز بعد روابط عمومی مجلس شورای اسلامی ، اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت که این نماینده اروپایی «چند لحظه پیش از حضور در جلسه، پوشش سر خود را تغییر داد و با پوششی غیر متعارف حاضر شد...رعایت آداب، پروتکل ها و قوانین مربوطه، بایستی به صورت جدی به این فرد یادآوری می شد که در این زمینه تذکرات لازم به عوامل اجرایی، برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه داده شد.»

بعد از این علی مطهری نماینده تهران نیز توضیح بیشتری درباره چگونگی تغییر وضعیت «سر ماریچه اسخاکه» داد و نوشت : «آن طور که من تحقیق کردم خانم مورد نظر در ملاقات هیئت با آقای [علاالدین] بروجردی روسری داشته و در نتیجه، آن قسمتهایی از بدن او که در ملاقات بعدی آشکار است پوشیده بوده است. بعد از این جلسه به سرویس بهداشتی می‌رود و هنگام خروج، روسری نداشته و کلاه مانندی برسر داشته است.»

اما مهدی کوچک زاده دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی درباره این رخداد سوال مهمی را مطرح کرده بود: «آیا عدم انجام ملاقات با این خانم و با این پوشش که مناسب پارتی و رقص شبانه است آن هم از طرف رئیس مجلس که هم آیت الله زاده است و هم داماد آیت الله شهید مطهری است و از همه بالاتر رئیس مجلس جمهوری اسلامی است، آن هم در حضور علاءالدین بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت ملی است و او نیز، هم آیت الله زاده است و هم داماد آیت الله است منافع ملی را به خطر می انداخت؟»

گیرم که رئیس مجلس به قول علی مطهری «در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفته و بعد از جلسه هم مسئولان مربوطه را توبیخ کرده است». همچنین فرض کنیم که اطلاعیه روابط عمومی مجلس در حکم یک عذر خواهی و تضمین برای عدم وقوع چنین رخدادی در آینده صادر شده است. اما با بقیه ماجرا چه کنیم؟

۲- حدود ۲ ماه بعد از غافلگیری علی لاریجانی ، بازهم ماجرای مشابهی تکرار شد. روز ۱۴ مرداد ماه «پائولو جنتیلونی» وزیر امور خارجه ایتالیا و هیات همراهش با حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران و هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

نکته برجسته این دیدار نیز ، پوشش زنانِ هیئت همراه وزیر خارجه ایتالیا بود که با آن در برابر رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظاهر شده بودند. کت و تاپ و تنبان و یک روسری عاریه‌ای ، همه آن چیزی بود که یکی از زنان میهمان در مقابل حسن روحانی به تن داشت و آن طور که در تصاویر به چشم می خورد، تنبان یکی دیگر از زنانِ همراهِ «پائولو جنتیلونی» در حضور رفسنجانی، چند سایزی هم آب رفته و به قاعده یک وجب بالای مچِ سرکار خانم ایستاده بوده است. البته این خانم به علت گرمای هوا از پوشش جوراب هم بی بهره بوده است.

اما نکات تکمیلی که از دیدار حسن روحانی و هاشمی رفسنجانی با هیئت پاچه ورمالیده ایتالیایی قابل استخراج است به شرح زیر است:

۱- به سیاق رایج در جمهوری اسلامی ایران، هر چیز قبیحی فقط برای بار اول قبیح است و اگر کسی جسارت کرد و خط شکنی نمود، راه بقیه را باز کرده است. در این فرایند نیز ظاهرا «سر ماریچه اسخاکه» نقش خط شکن را بازی کرده و با کمی انحراف از معیار پوشش ترویجی او به عنوان یک عرف دیپلماتیک- اسلامی، توسط مسئولین جمهوری اسلامی پذیرفته شده است.

۲- شاهد ادعای اول ما این است که نه رسانه‌ها مثل قضیه لاریجانی حساسیت نشان دادند و نه روابط عمومی ریاست جمهوری و مجمع برای رفع تکلیف بیانیه‌ای صادر کردند. در همین راستا شنیدن خبر توبیخ عوامل تشریفات، ریاست جمهوری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسط این دو شخصیت عالی رتبه نیز در حد، مسئله رابطه با آمریکا یک خیال باطل به نظر می رسد.

۳- مهدی کوچک زاده پرسیده بود آیا عدم انجام ملاقات با این خانم و با این پوشش که مناسب پارتی و رقص شبانه است آن هم از طرف رئیس مجلس که هم آیت الله زاده است و هم داماد آیت الله شهید مطهری است و از همه بالاتر رئیس مجلس جمهوری اسلامی است، آن هم در حضور علاءالدین بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت ملی است و او نیز، هم آیت الله زاده است و هم داماد آیت الله است منافع ملی را به خطر می انداخت؟.

به نظر می رسد آقای کوچک زاده باید یادداشت دیگری تنظیم می کرد و سوال خود را از یک آیت الله و از یک حجت الاسلام ، که اتفاقا اصل جنس هستند تکرار می کرد. (طبق ادعای خودشان ، وگرنه نگارنده اصراری بر این نکته ندارد که هاشمی، یک آیت‌الله و روحانی یک حجت الاسلام بوده باشند)

۴- «الناس علی دین ملوکهم یعنی: مردم از رفتار وکردار رهبران و مسئولین تبعیت می کنند.» این تعبیری است که آیت الله جوادی آملی ، مفسر شهیر قرآن معتقد است، سعدی علیه الرحمه آن را از این جمله مبارک حضرت علی علیه السلام اقتباس کرده که فرمود: «إنّما النّاس مع الملوک و الدّنیا»؛ آنها که مؤمن و موحّد نیستند، بنده دنیا هستند و بنده قدرت. «إنّما النّاس مع الملوک و الدنیا إلاّ من عَصَم الله» همچنین مقام معظم رهبری نیز در روز ششم آبان ماه سال ۸۴ در دیدار با مسئولان نظام ، خطاب به آنان ، در این باره می فرمایند: «واقعاً «النّاس على دین ملوکهم». ملوک در این‏جا به معنى پادشاهان نیست که بگوییم ما پادشاه نداریم؛ نه، ملوک شماها هستید؛ النّاس على دین ماها.»

۵- بنابراین در نظامی که مسئولان آن از آیت الله و آیت الله زاده گرفته تا حجت الاسلام و کت و شلواری، رسما منکرات را عرف می‌کنند، نیروی انتظامی باید هم گشت ارشاد را تعطیل کند و به همان انجام همان وظایفی مشغول شود که پلیس لندن و نیویورک در دستور کار خود دارند.

در نظامی که مسئولان طراز اول آن از آیت اللهی و حجت الاسلامی فقط عمامه و عبای آن را به سر و دوش می کشند، نباید تعجب کرد که زنان با البسه عورت نما در خیابان ها تردد کنند. پس در این وانفسای وارونگی، جمله آخر مقام معظم رهبری در دیدار ششم شهریور را دوباره به این جماعت گوش زد می‌کنیم:

«بارتان سنگین و کارتان دشوار است. اگر خوب عمل کنید، اجرتان دو برابر است؛ اما اگر خداى نکرده بد عمل کنید، مؤاخذه‏‌تان هم دو برابر است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۸
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی