یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۸ ب.ظ

دفاع از بی‌عفتی و بی‌حجابی به سبک فردی ناآشنا




اخیراً فردی ناآشنا با بدیهیات قانونی و حقوقی (که بعید نیست به همین دلیل در دبیرخانه مناطق آزاد کشور منصبی پیدا کرده!) خارج از حوزه اختیارات قانونی وحقوقی خود،اظهاراتی در خصوص فعالیت نیروی انتظامی در مناطق آزاد انجام داده و گفته مردم برای تفریح به مناطق آزاد می آیند و ناجا نباید با گشت و ارشاد و انجام وظایف جاری خود مزاحم تفریح مردم شود و... هرچند چنین اظهارات برآمده از فقر شدید دانش حقوقی و قانونی ارزش پاسخ گویی ندارد اما چون گوینده آن از صاحب منصبان مناطق آزاد است و اختیار اجرایی کردن اظهاراتش را تا حدودی داراست‌،پاسخ گویی به این اظهارات ضروری می نماید:

۱- گوینده این سخنان نمی داند که ناجا یک موسسه قانونی است و شرح وظایف آن توسط قانون گذار تعیین شده و خواهد شد و جز قانون و مجاری قانونی راهکاری برای تغییر در وظایف این نهاد متصّور نیست!( به بیان ساده شرح وظایف ناجا به سلیقه این و آن وابستگی نداشته و نخواهد داشت و تابع هوسها یا "ویار" این و آن نبوده و نیست!)

۲- بر اساس قانون امر و نهی به ناجا در انحصار فرماندهی کل قوا و سلسله مراتب ناشی از آن است و خارج از این مسیر، احدی (هرکه باشد!)حق امر و نهی به ناجا را ندارد! (حتی اگر مدیرکل امور جزئی مناطق آزاد باشد!)

۳- گوینده این سخنان برای یک بار هم نشنیده که حوزه عمل یک نهاد قانونی را قانون تعیین می کند و بر اساس قانون ضابط اصلی اجرای قانون و حراست از آن در عرصه نظم و امنیت در سراسر کشور ،نیروی انتظامی است! به بیان عوامانه هر جا دزد و چاقوکش و متجاوزی پیدا شود باید به پلیس اطلاع داد و مثلاً در مناطق آزاد (به دلیل آزاد بودن!) نمی توان و نباید سرقت را به بخش فرهنگی مناطق آزاد ارجاع داد و یا از مدیر فرهنگی دبیرخانه شورای مناطق آزاد در خواست کرد تا یک جیب بر خرده پا را بازداشت کند!

۴- بعید است گوینده این اظهارات بداند که براساس قوانین جمهوری اسلامی رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای همه کسانی که در قلمرو جمهوری اسلامی تردد و زندگی می کنند (اعم از ایرانی و بیگانه)الزامی است و عدم رعایت حجاب و پوشش شرعی و مطابق عفت عمومی جرم آشکار تلقی شده و ناجا بر اساس وظایف قانونی خود ملزم به برخورد با این جرم آشکار است!

۵- اگر بتوان چنین استدلال کرد که پیگیری سرقت، ضرب و جرح، قتل و... در مناطق آزاد بر عهده ناجا نیست (چون این مناطق محل تفریح مردم است!!) می‌توان گفت گشت‌ارشاد در مناطق آزاد نباید باشد(چون محل تفریح مردم است!) از نظر قانون جرم، جرم است (چه بی‌حجابی و بی‌عفتی باشد و چه قتل!) و ناجا ضابط قانونی مقابله با جرایم است! خواه در مناطق آزادخواه در سایر مناطق!

۶- ظاهراً گوینده این عبارات فرض بر این گذاشته که مردم در مناطق آزاد مجرمانه تفریح می‌کنند! (شاید قیاس به نفس کرده باشد!) والا ناجا صرفاً مزاحم برنامه‌های مجرمانه است و هیچ‌گاه مخّل تفریح مردم نبوده و نخواهد بود! آیا گوینده این عبارات معتقد است مردمی که به مناطق آزاد سفر می‌کنند قصد جرم دارند و ناجا را مخل اقدامات خود می‌دانند؟ آیا این عبارات توهین آشکار به مسافرانی که به مناطق آزاد سفر می‌کنند نیست؟ آیا مسئولان مناطق آزاد با استخدام چنین فردی قصد جذب گردش‌گر به این مناطق را دارند؟ فردی که به صراحت همه گردشگران مناطق آزاد را مجرم فرض کرده و از ناجا می‌خواهد مزاحم تفریح مجرمانه گردشگران نشود؟

۷- جالب این جاست که همین الان ناجا در انجام وظایف خود در خصوص مقوله عفاف و حجاب با حداکثر تساهل ممکن عمل می‌کند و عملاً کسی درجزیره پیدا نمی‌شود که برای پوشش با مانعی روبرو باشد!

دردآور اینجاست که گوینده این عبارت در کسوت روحانیت مرتکب چنین جرم فاحشی شده است و بسیار لازم است که این شخص در محضر دادگاه ویژه روحانیت به این سئوال اساسی پاسخ بگوید که بر اساس کدام مبنای فقهی و شرعی این چنین به دفاع از بی‌عفتی و بی‌حجابی پرداخته و واجب شرعی امر به معروف (کارکرد گشت ارشاد) را زیر سئوال برده است!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۰
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی