یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۵ ب.ظ

شما بی‌غیرت نیستید...!



۱- صد و هفت سال پیش در ۱۱ مرداد سال ۱۲۸۸ مجتهدی به نام شیخ فضل الله نوری در تهران و در مقابل چشم هزاران نفر از مردم و به دست یفرم خان ارمنی و شیخ ابراهیم زنجانی و دیگر روشنفکران حاکم بر امور و به جرم طرفداری از استبداد به دار آویخته شد. در این میان مردم و علما و ... جز تماشا کار دیگری نکردند و البته بعضی هم خود شیخ را در این ماجرا مقصر دانستند. از نظر آنان اگر شیخ بعضی چیزها را نمی‌گفت و سنجیده‌تر سخن می‌گفت و با دنیای جدید و مدرنیته مخالفت نمی‌کرد، کارش به دار نمی‌کشید! پیکر شیخ را از دار پایین کشیدند و عریان در کوچه‌های تهران گرداندند و هر ناکسی به پیکر او لطمه ای زد و آب دهان انداخت. اما در حقیقت جرم اصلی شیخ پایبندی به دیانت و شریعت بود آن هم در زمانه ای که اکثریت جامعه حال و حوصله حفاظت از دیانت و شریعت در برابر تهاجم وسیع روشنفکران لامذهب مقلد اروپا را نداشتند!

۲- صدو هفت سال بعد در ۱۱ مرداد سال ۱۳۹۵ نشریه «یالثارات» در تهران و در مقابل چشم همگان به دست روشنفکران و هنرمندنمایان مقلد فرنگ و با امضای وزارت ارشاد به دار آویخته شد! آن هم در حالی که پیکر نحیفش از چند روز قبل آماج هتاکی ها و دشنام ها و عربده‌کشی کسانی قرار گرفته بود که اوج هنرشان جلوه گری با زنان بی حجاب و آرایش کرده شان در برابر چشمان سیری ناپذیر دوربین ها و خلایق بود. کسی به اعدام «یالثارات» اعتراض نکرد و حتی برخی پای چوبه دار «یالثارات» کف زدند و هورا کشیدند! از نظر وزارت ارشاد و آنهایی که به تقلید «اسکار» و «کن» جشنواره برپا کرده بودند.

جرم « یالثارات»، بی ادبی و چماق بدستی و دلواپسی برای سنت‌های پوسیده و نفهمیدن لزوم همراهی با امواج عالم گیر تمدن مدرن فرهنگی بود و به همین دلیل چوبه دار را کمترین مجازات برای « یالثارات» می‌دانستند و ترجیح می‌دادند تا در صورت امکان سینه « یالثارات» را شکافته و جگرش را به دندان بکشند تا دلشان خنک شود! اما جرم اصلی «یالثارات« هیچ یک از این ها نبود. جرم واقعی « یالثارات» انتشار دو حدیث از رسول اکرم و امام صادق علیهما السلام بود. احادیثی که هر کودک ده- دوازده ساله ای می‌توانست معنی آنها را بفهمد و مصادیقشان را بشناسد! جرم « یالثارات « این بود که در حضور همه برهنگی شاه را فریاد زده بود آن هم در حالی که همه شاه برهنه را می‌دیدند و زیبایی لباس او را تحسین می‌کردند!

۳- دردناک‌تر از اصل ماجرا سکوت معنی دار رسانه‌های مدعی اصول گرایی در این عرصه بود. برخی از این رسانه‌های چند طبقه که ماهانه صدها میلیون تومان هزینه برگرده نحیف بیت المال تحمیل می‌کنند و افتخارشان آن است که بیشترین مخاطب ورزشی را از آن خود کرده اند، برای خوش آمد مقلدان « کن » و « اسکار » و با هدف خوش رقصی برای موجوداتی که نهایت هنرمندی را در نمایش ناموسشان در ملأعام بکار می‌برند، در جبهه روشنفکری ایستادند و همصدا با آنان خواستار اعدام نشریه ای شدند که جرمش تنها انتشار دو حدیث از معصومین بود.

در روزگاری که پرداختن به احکام شریعت و دفاع از مبانی و لوازم دیانت و امر به معروف و نهی از منکر ،آخر بی کلاسی تلقی می‌شود، رسانه‌های مدعی اصول گرایی به خوبی از پس آزمون غیرت بر آمده و ثابت کردند که در روشنفکر نمایی و با کلاسی دست کمی از مقلدان فرنگ ندارند و حاضرند قبل از سایرین « یالثارات » را با قیافه ای عاقل اندر سفیه بنگرند و ملامت کنند و تذکر بدهند که اقدام « یالثارات » مخالف اصول بدیهی ژورنالیسم است و محکوم است و چماق بدستی است و غیرفرهنگی است و ....! و البته این جماعت می‌دانستند که در حقیقت آن دو حدیث را محکوم می‌کنند! و الا « یالثارات » غیر از انتشار این دو حدیث کار دیگری نکرده بود!

۴- این که چرا باید در ایران اسلامی انتشار دو خط حدیث این میزان عواقب و مجازات در پی داشته باشد نکته ای است که در مجال دیگری باید به آن پرداخته شود. اما جای این سوال از رسانه ها و شخصیت‌های مدعی اصول گرایی که علیه انتشار این دو حدیث موضع گرفتند (و البته در قبال جشن مفتضح حافظ که مصداق بارز ولنگاری فرهنگی و اهانت به احکام الهی و زیرپا گذاشتن قوانین جاری مملکت در ضرورت رعایت پوشش و حجاب اسلامی توسط زنان بوده بابرخورد سطحی و تغافل گذشتند) باقی است که آیا شما باید تشخیص دهید که احادیث معصومین منتشر شود؟ چه کسی به شما چنین اجازه و حقی داده که برای انتشار و یا عدم انتشار کلام معصوم تصمیم بگیرید؟ آیا (نعوذ بالله) شما خود را از معصومین عاقل‌تر و مودب‌تر می‌دانید؟

اگر پیامبر اسلام و امام صادق واژه ای را برای مصداقی مشخص بکار برده اند دیگر شما و امثال شما کیستید که بخواهید از ادب یا مصلحت و ... سخن بگویید؟ چه کسی به شما اجازه اجتهاد در برابر نص داده است؟ شمایی که نهایت عرضه و فایده تان را در انتخابات اسفندماه گذشته به نمایش گذاشتید و عمق و میزان نفوذ کلامتان در تهران و برخی از نقاط کشور به خوبی مشخص شد! آیا بهتر نبود در این معرکه مانند گذشته دهان می‌بستید و راه کج می‌کردید و خود را به ندیدن و نشنیدن می‌زدید و با جماعتی بی‌غیرت و بی‌پروا هم نوا نمی‌شدید؟ به راستی پاداش این خوش رقصی چیست و چه کسی و چگونه آن را به شما خواهد پرداخت؟

۵ – هر کس کمترین آشنایی با احکام فقهی و قانون مجازات اسلامی داشته باشد به خوبی می‌داند که جشن مفتضح حافظ (چه در سال جاری و چه در سالهای گذشته) مصداق بارز زیر پا گذاردن احکام شریعت و تخطی سازمان یافته از قوانین جاری کشور است! اما عجیب اینجاست که دستگاه قضایی و دادستانی محترم و نیروی انتظامی این جرم سازمان یافته و مشهود را دیده‌اند و هیچ اقدامی در مقابله با آن نداشته‌اند!

از این بزرگواران می‌پرسیم آیا این جشن فاجعه بار را مصداق «ولنگاری فرهنگی » می‌دانید؟ اگر این جشن ولنگاری فرهنگی نیست پس از نظر شما چه حرکتی می‌تواند مصداق ولنگاری فرهنگی باشد؟ آیا شما خود را در برابر نگرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص ولنگاری فرهنگی مسئول نمی‌دانید؟

۶- مرور پرونده و سوابق بانیان و دست‌اندرکاران جشن حافظ از سوی دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی فلسفه و چرایی برپایی این برنامه را روشن خواهد کرد! این برنامه نه یک اقدام خود جوش فاسقانه بلکه بخشی از جنگ نرم سرویسهای بیگانه علیه باورها و مبانی نظام اسلامی است و طراحی و هدایت آن از سوی کسانی صورت می‌گیرد که در سال ۸۸ به قصد براندازی جمهوری اسلامی به صورت تمام قد وارد میدان شدند.

آیا وقت آن نرسیده که مسئولان حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی در راستای پی گیری تذکرات مکرر مقام عظمای ولایت در خصوص نفوذ فرهنگی، ردپای آشکار دشمنان نظام و انقلاب در برپایی چنین برنامه هایی را دنبال کرده و یک بار برای همیشه این راه نفوذ را مسدود کنند؟ آیا درنگ امروز فردای اسارت باری را به دنبال نخواهد داشت؟

۷-گالیله زیر فشار قرون وسطاییان حرفش را پس گرفت و اقرار کرد که زمین به دور خورشید نمی‌گردد اما حقیقت همان بود که او در ابتدا گفته بود. ممکن است «یالثارات» زیر فشار قرون وسطاییان این روزگار به مخاطبان احادیث درج شده در شماره پیش بگوید شما بی‌غیرت نیستید اما حقیقت همان است که در شماره پیش گفته شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۸
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی