یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.

دادسرای ویژه روحانیت


با سلام دعای خیر

احتراما به استحضار می رساند متن زیر شکوایه ای از علی جنتی است که با ادعای پیشینه روحانیت (و نه در سیرت آن) عهده دار وزارت ارشاد دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران است. لازم به ذکر است نام برده مشغول خدمت در راس نهادی حکومتی است که تولیت صدورِ مجوز فعالیت به موسسات خصوصی را بر عهده دارد. لاجرم یکی از این موسسات با نامِ «دنیای تصویر» روز شنبه دوم مرداد ماه ۱۳۹۵، به سیاقِ ادوار قبلی ، اقدام به برگزاریِ جشنی با نام همین موسسه نموده بود که به نام تندیس حافظ مشهور است. این جشن فارغ از محتوای فنّیِ آن با حاشیه هایی همراه بوده که وهنِ وزارت ارشاد و به تبع آن جمهوری اسلامی ایران و به طریق اولی انقلاب اسلامی است.

تصاویر عمومیِ منتشر شده از افتتاحیه این جشن حاکی از آن است که متولیانِ آن با برگزاری برنامه ای شبیه «فرش قرمز» که مرسوم در جشن های سینمایی غربی است ، هنگام ورود هنر پیشه ها و اشخاص مشهور به مراسم ، شرایط تهیه تصاویر تبلیغاتی را آنان فراهم نموده اند. فارغ از محتوای تقلیدی و نازل چنین اقدامی ، آنچه دستمایه این شکایت را شکل داده ، وضعیت پوشش و آرایش غیر شرعیِ شرکت کنندگانِ مشهور در این مراسم است.

زنانی که با خود آرایی و ظاهری زننده نمونه بارز تبرّج و تجاهر به فسق محسوب می شوند. تصاویر این زنان در حالی از طریق رسانه های عمومی در دید همگان قرار گرفته که اولا همه آنان افرادی مشهور و فعال ذیل قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.

لذا رفتار انتسابیِ آنان جنبه مشروعیت بخشی به چنین ظاهر غیر شرعی محسوب می شود. ثانیا ، فراهم شدن شرایط تبرّج توسط یک نهاد وابسته به دولت اسلامی که بر اساس قانون اساسی ، خود باید مرجع تحکیم شریعت خدا باشد ، به طور وارونه در جایگاه مشروعیت بخشی به منکراتی عمل می کند که اساسا انقلاب اسلامی برای محو آنان از جامعه تحقق یافته است.

بر این اساس جمعی از طلاب و اساتید حوزه های علمیه آیت الله ایروانیِ تهران و حضرت آیت الله سبط الشیخ انصاریِ دزفول براساس تصاویر منتشر شده در فضای عمومی، با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی ،‌ مصوب ۷/۹/۱۳۷۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ۲/۳/۷۵ مجلس شورای اسلامی (۱) ،‌ از علی جنتی به عنوان مسئول نهاد صدور مجوز به موسسه دنیای تصویر، نزد دادگاه ویژه روحانیت اقامه دعوی می نمایند. بدیهی است جمع حاضر به نمایندگی از امت حزب الله خواستار برخورد قاطع با چنین روند فاسدی است که شریعت خدا ، انقلاب اسلامی ، خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی را به سخره گرفته است.

*لازم به ذکر است تصاویرِ غیر شرعیِ جشن حافظ شانزدهم (۹۵) در فضای مجازی به منظور انطباق با دعاویِ طرح شده در این شکوایه در دسترس عموم قرار دارد.


والسلام
طلاب و اساتید حوزه های علمیه آیت الله ایروانی (تهران)
و حضرت آیت الله سبط شیخ انصاری (دزفول)
.........................................................
۱- قانون مجازات اسلامی / ماده۶۳۹/ ایجاد مرکز فساد: مصوب ۷/۹/۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام و۲/۳/۷۵ مجلس شورای اسلامی: افراد زیر به حبس از یک تا ده سال محکوم می شوند و در مورد بند الف علاوه بر مجازات مقرر ، محل مربوطه به طور موقت با نظر دادگاه بسته خواهد شد: الف- کسی که مرکز فساد و یا فحشا دایر یا اداره کند. ب- کسی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق نموده یا موجبات ان را فراهم نماید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۶
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی