یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ب.ظ

نظرات ملت درباره کاهش قیمت سکه و طلا؟

نظرات عمومی در باب کاهش نرخ طلا

 با عنایت به اینکه افزایش و کاهش نرخ طلا روی قیمت خیل یاز ملزومات زندگی اثر می‌گذارد، بر آن شدیم تا نظرات عموم اقشار مختلف را در این باب مورد بررسی قرار دهیم.

کاهش نرخ طلا موضوعی بود که خیلی‌ها در موردش ابراز عقیده فرمودند:

نماینده دختران مجرد بالای ۷۰سال:

تا وقتی نتایج ملموس این کاهش قیمت در زندگی همه اقشار دیده نشود، هر چی هم هم قیمت بیاد پایین فایده نداره.

نماینده آقایان زندانی مهریه:

جمشید بسم‌ا…:

درسته من تو بازار طلا دخالت ندارم ولی مسوولان باید بابت اینکه این چندوقته نرخ دلار هم اومده پایین، یه تشکر خشک و خالی هم که شده از بنده می‌کردن که نکردن. دلیل این نابسامانی‌ها کیه؟ مسوولین پاسخگو باشن لطفاً! باتشکر

آقوی همساده:

یعن یمن داغونم لِه‌لِه! تازه همه زندگیم فروخته بودم سکه خریده بودم که یهو سکه شد نصف قیمت! میگم مسوول اقتصادی مملکت کیه؟ می‌خوام برم تو همه بازارا سرمایه بذارم بلکه همه‌چی ارزون بشه از ای اوضاع گرونی و تورم خلاص بشیم.

بانک مرکزی:

البته تمهیدات ما در حل همه معضلات اثرگذار است. مواردی همچون جنگ‌های داخلی سریلانکا و آلودگی آب‌های ساحلی قاره آمریکا و قیمت نفت خام و سوراخ لایه اوزون تازه چند نمونه معمولی از این موارده اما در مورد کاهش نرخ طلا باید تحقیق کنیم ببینیم دست ما هم توی کار بوده یا نبوده.

شاه‌داماد و مامانش اینا:

یه وخت فکر نکنین چون سکه ارزون شده با اون مهریه هزار سکه‌ای موافقت می‌کنیما! اصلاً ما از اون خونواده‌هاش نیستیم.

عروس خانوم و مامانش اینا:

شما هم یه وقت فکر نکنین چون سکه و طلا ارزون شده، ما یادمون میره که باید یه سرویس طلای نیم‌کیلویی بخرین سر عقد هدیه بدین!

اتحادیه صنف کلیدسازها:

باور بفرمایید اتحادیه ما هنوز دست به‌کار نشده است یعنی اصلاً امور را به‌دست نگرفته! البته وای به روزی که ما دست بگیریم امور را! با این همه کلیدی که ما داریم، قفل وانکرده‌ای باز نمی‌ماند در اقصی نقاط کشورمان. قیمت سکه و طلا که جای خود دارد.

اتحادیه صنف گازانبرسازها:

بهتر است نقش اثرگذار “گازانبُر” در حل مشکلات، بیشتر مورد توجه عموم مردم و مسوولان واقع بشود. اصلاً آیا می‌دانیم که با گازانبر می‌شود همه مشکلات را یک‌جا از بیخ و بن جمع کرد و انداخت جلوی گربه؟

بی‌بی‌سی:

چه ارتباطی میان انتخابات ایران و تحولات سوریه و نرخ طلا و سکه و ارز وجود دارد؟ پرا مسوولان ایرانی به حقوق دگرباش‌ها و دگراندیش‌ها و روانپریش‌ها احترام نمی‌گذارند؟ آیا این درست است که با کاهش نرخ سکه و طلا، باز هم کسی نمی‌تواند آزادانه هر غلطی دلش خواست در ایران انجام بدهد؟

جیگر:

من که گفتم طلا ارزون میشه! گفتم یا نگفتم؟ گفتم یا نگفتم؟ گفتم یا نگفتم……..؟

قشر مستضعف:

ببخشید قیمت نون کی میاد پایین؟

دلال خرده‌پا:

ای بابا! اگه میدونستم با فروختن چارتا دونه سکه من این همه قیمت میاد پایین، زودتر می‌فروختمشون که ملت اینقدر تُف و لعنت نثارم نکنن. ولی خودمونیم عجب اثرگذاری دارم من!

اسفندیارخان بهارشناس:

به این میگن یه خداحافظی بهاریِ بهاریِ بهاری!

آقازاده سابقاً لندن‌نشین:

اگر حاج‌آقا رو رد صلاحیت نمی‌کردن، الان طلا شده بود هم‌قیمت پسته، ما هم داشتیم امور مملکت را “تدبیر” می‌کردیم.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی