یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.




«صبح شد و بانگ الرحیل برخاست و قافله عشق عازم سفر تاریخ شد. خدایا، چگونه ممکن است که تو این باب خاص رحمت را فقط بر کسانی گشوده باشی که در شب هشتم ذی‌الحجه سال شصت هجری مخاطب امام بوده اند، و دیگران را از این دعوت محروم خواسته باشی؟ آنان را می‌گویم که عرصه حیاتشان عصری دیگر از تاریخ کره ارض است. هیهات ما ذلک الظن بک ـ ما را از فضل تو گمان دیگری است. پس چه جای تردید؟ راهی که آن قافله عشق پای در آن نهاد، راه تاریخ است و آن بانگ الرحیل هر صبح در همه جا بر می‌خیزد. و اگر نه، این راحلان قافله عشق، بعد از هزار و سیصد و چهل و چند سال به کدام دعوت است که لبیک گفته‌اند؟
عقل می‌گوید بمان و عشق می‌گوید برو؛ و این هر دو، عقل و عشق را خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود؛ اگرچه عقل نیز اگر پیوند خویش را با چشمه خورشید نگسلد، عشق را در راهی که می‌رود، تصدیق خواهد کرد؛ آنجا دیگر میان عقل و عشق فاصله‌ای نیست.»

این جملات بخشی از روایت راوی فتح است از روز واقعه که در کتاب فتح خون آمده است وامروز چه خوب مدافعان حرم و شهدای حرم این روایت و ثروتی عظیم از عشقی بی‌پایان به خاندان عترت را که تنها دارایی غیرقابل تحریم ملت ایران و شیعیان سراسر جهان است به رخ مستکبران و تفاله‌های آنان کشانده‌اند. امروز حماسه‌ سلحشوری‌های عشاق‌الحسین(ع) عرصه را بر زراندوزان و فراعنه عالم تنگ کرده و حقه‌های عمروعاصی‌شان را به مضحکه گرفته‌است!

عملیات محرمِ مدافعان حرم در تقابل با جاهلیت مدرن در سرزمین آخرالزمانی شام، تقریباً برای هر یک روز از ماه محرم‌الحرام ۱۴۳۷، یک قربانی به بارگاه «آل‌الله» تقدیم کرد و بار دیگر پیوند تاریخی خود با «محرم» و «عاشورای حسینی» را استحکام بخشید.

کاروانی که با «شهید فرشاد حسونی زاده» پای در راه نهاد و امروز با «شهید موسی‌ جمشیدیان» از مرز ۴۰ تن گذشت.

طی دوشماره گذشته یالثارت در همین صفحه یاد و خاطره بیش‌از ۳۰ تن از شهدای عملیات محرمِ مدافعان حرم را گرامی داشتیم و امروز برآنیم از بزرگ‌مردان دیگری یاد کنیم که طی هفته‌گذشته ندای هل‌من ناصر امام حسین(ع) را لبیک گفتند و عاشورایی شدند.

«۳ رزمنده دیگر درعملیات محرم به خیل شهدای مدافع حرم پیوستند» این خبری بود که در روز بیستم محرم‌ماه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. در این خبر آمده بود: «شهیدان عزت الله سلیمانی از اهالی شهرکرد، سیــد علــی حسینــی عالمــی ملقب به « ابوسجـــاد» از فرماندهان لشکر فاطمیون، سید سجاد حسینی از گروه توپخانه ۱۵ خرداد در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با تروریست های تکفیری و در عملیات محرم به شهادت رسیدند.»

در همین روز بود که خوزستانی‌ها بیستمین شهید مدافع حرم استان خود را به سوی بهشت بدرقه می‌کردند. روز قبل آن، شهیدحمیدرضا فاطمی‌اطهر (ممبینی) از اهالی شهرستان باغملک در سوریه به فیض شهادت نائل آمده بود. از این شهید، دو فرزند پسر به نام‌های محمدمهدی و محمدحسین و یک دختر به یادگار مانده است.

سردار یوسفی فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(ع) استان خوزستان در مراسم تشیع پیکرمطهر این شهید مدافع حرم گفت: شهید فاطمی اطهر علاقه زیادی به شهدا و شرکت در آیین های گرامیداشت شهدا داشت و نخستین طلایه­دار مدافعان حرم بود که همیشه شهدا را یاد می کرد و این از نکات برجسته اخلاقی آن شهید بود. در همین مراسم بود که سردار یوسفی از شهادت جبارعراقی دیگر مدافع حرم خبر داد.

حاج صادق آهنگران، نغمه سرای دوران دفاع مقدس با حضور در کنار مزار شهید، گفت: «از شهید فاطمی اطهر می‌خواهم که ما را شفاعت کند تا عاقبت عمر ما به شهادت ختم شود.»

«شهادت چهار پاسدار ایرانی در استان حلب سوریه» خبری بود که روز بیست‌ودوم محرم در خبرگزاری ها مخابره شد. در توضیحات این خبر آمده بود: «شهیدان روح الله قربانی و قدیر سرلک از استان تهران، محسن فانوسی از استان همدان و اسماعیل زاهدپور از استان گلستان در سوریه به شهادت رسیدند. این شهدای دلاور در حین ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمدند.»

روز بیست‌وسوم محرم بود که سردار ملک فرمانده تیپ مردم غیور استان گلستان درتوضیح نحوه شهادت پنجمین شهید مدافع حرم این استان گفت: « شهید زاهدپور و همرزمانش در سوریه در جریان دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) با تکفیری‌های داعش درگیر شدند و تعدادی زخمی و شهید می‌شوند. این تعداد از رزمندگان در سمت دشمن ‌مانده بودند که رزمندگان اسلام و مدافع حرم در شب بعد، عملیاتی برای آزادسازی زخمی‌ها و شهدا انجام می‌دهند که پیکر مطهر شهید اسماعیل زاهدپور و تعداد دیگری از زخمی‌ها و شهدا از داعش بازپس گرفته می‌شود.»

در همین روز در گوشه دیگر ایران اسلامی، مردم شهادت­طلب و انقلابی همدان فرزند برومند دیگری را که در دفاع از حرم آل‌الله شربت شهادت نوشید بر دستان خود تشییع و با آرمان‌های انقلاب و امام راحل تجدید بیعت کردند. در خبر تشییع پیکر پاک شهید محسن فانوسی آمده بود: « همزمان با شهادت قافله‌سالار مدافعان حرم سردار شهید حاج حسین همدانی و با شهادت مجید صانعی، مجتبی کرمی و شهید مصطفوی حال‌و‌هوای شهر همدان، همانند روزهای هشت سال دفاع مقدس شده و عطر ایثار و شهادت در فضای دارالمجاهدین همدان به مشام جان می‌رسد. امروز پس‌از اقامه نماز جمعه اقشار مختلف مردم برای تشییع این شهید گرانقدر آمده بودند و پیکر مطهر او را تا زادگاهش در دره مرادبیک همدان مشایعت کردند.

مردم شهیدپرور همدان با در دست داشتن پرچم‌های سیاه و سرخ و عکس‌های شهدا، با شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لبیک یا خامنه‌ای، کل ارض کربلا، کل یوم عاشورا، برادر شهیدم شهادتت مبارک، یا حسین(ع) و یا زینب(ع) پیکر شهید فانوسی را به جایگاه خای‌اش بدرقه کردند.»

«ایران اسلامی درعملیات محرم به اربعین رسید» این عنوان خبری بود که در بیست‌ و چهارم محرم‌الحرام روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت. در توضیح این خبر آمده بود: «امیرهیودی از دزفول و محمدحسین عزیزآبادی از نیشابور با هدیه‌ جان‌های تابناک خود به آستان آل الله صلوات الله علیهم، نام خود را بر بامِ آسمان، با خطِ سرخ نوشتند. به این ترتیب، تعداد کاروان کربلائیانِ ایرانِ اسلامی در عملیات محرم در نبرد با مزدوران سعودی و پیروان اسلام آمریکایی به ۴۰ نفر رسید.»

خبر کربلایی شدن دو رزمنده ایرانی دیگر طی عملیات محرم به نام‌های زمینی خانی و جمشیدیان روز بیست‌وپنجم محرم‌ماه توسط خبرگزاری‌ها منتشر شد: «محمدحسین خانی از یزد و موسی جمشیدیان از نجف آباد در نبرد با مزدوران سعودی و پیروان اسلام آمریکایی و در راه دفاع از حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، بال در بال ملائک گشودند.» پایگاه‌های خبری اعلام کردند تعداد مدافعان حرم ایرانی که طی عملیات محرم به شهادت رسیدند، به ۴۲ نفر رسیده است.

از دیگر سو مدافعان حرمِ مهاجر افغانی‌ و شهروندان لبنانی‌ تبار نیز نام خود را در قافله عشقِِ به آل‌الله در سرزمین‌های فرا مرزی ثبت و ضبط کردند.
روز بیست‌ویکم محرم بود که در خبری با عنوان «بدرقه سردارِ لشکر فاطمیون تا دروازه آسمان» اعلام شد: «محمدرضا خاوری از موسسین لشکر فاطمیون به همراه دو تن دیگر از شهدای لشکر فاطمی، نعمت‌الله کریمی و حمید حسینی که در عملیات محرم بال در بال ملائک گشود، در «مشهد»، تشییع شدند. شهیدمحمدرضا خاوری با نام نظامی حجت و هم‌رزم نزدیک علی رضا توسلی (ابوحامد) که از سردارانِ ارشد مدافعانِ افغان تبارِ حرم بانوی مقاومت به شمار می‌رفت، در عملیات محرم بال در بال ملائک گشود. پیکر او و دو رزمنده‌ی دیگرِ این لشکر، روز ۱۳ آبان در مشهد مقدس تا حرم حضرت ثامن الائمه(صلوات‌الله‌علیه) تشییع و پس از انتقال به بهشت رضا، در کنار دیگر شهدای فاطمی، تا روز ظهور مولایشان به امانت سپرده شد.»

در مراسم وداع شهدای لشکر فاطمیون بود که، حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: جهاد امروز در منطقه باعث عزت و سربلندی کل جهان اسلام در آینده نزدیک خواهد شد و در این راه شهدای افغانستانی مدافع حرم به‌قطع، باعث عزت تمام مردم افغانستان خواهند شد.

سخنران ویژه مراسم هیئت فاطمیون گفت: ممکن است در طول دوران جهاد امروز در منطقه نیش و کنایه‌ای هم بشنوید، اما همین نیش و کنایه‌ها خود علامت قبولی جهاد است.

پناهیان در عین حال از دیداری با برخی فرماندهان حزب‌الله لبنان سخن گفت و شرح داد: برخی فرماندهان حزب‌الله لبنان در دیداری که با آنها داشتیم، می‌گفتند که هر جا دشمن در سوریه مطلع می‌شود که بچه‌های فاطمیون وارد میدان نبرد شده‌اند، ترسیده و منطقه را ترک می‌کنند. این فرمانده حزب‌الله می‌گفت: «به بچه‌های حزب‌الله لبنان گفته‌ایم از روحیه و جنگ‌آوری بچه‌های فاطمیون درس بگیرند».

در همین روز بود که خبر شهادت یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله، علی حسین بلحص ملقب به حاج جواد در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه منتشر شد. حاج جواد از اهالی روستای «صدیقین» در جنوب لبنان است. عملیات محرم در استان حلب که تاکنون با پیشروی نیروهای مقاومت و هلاکت صدها تروریست همراه بوده است موعد وصال حاج جواد شد.

صحنه‌های عاشورایی که مدافعان حرم درسرزمین شام خلق کردند نمایش شکوه ایثار فرزندان مکتب روح‌الله(ره) است. آنجایی که یکی از شهیدان حزب الله لبنان لحظاتی پیش از شهادت با خون خود نوشت: (سقطنا شهداء ولن نرکع..انظروا دمائنا وتابعوا الطریق) در خون خود غلتیدیم وهیچگاه تسلیم نخواهیم شد... به خون ما نظر داشته باشید وراهمان را ادامه دهید.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۴
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی