یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ب.ظ

پازل دشمن را پر نکنید!



افسران - ♥✨نعمت بزرگ یعنی داشتن یه رهبر حیدری✨♥




بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری که روز گذشته در جمع مردم قم – به مناسبت سالروز ۱۹ دی- ایراد شد حاوی نکات مهمی است که در چهار محور کلی می‌توان دسته‌بندی کرد.

۱ - ماندگاری انقلاب؛ مقطع حساس فعلی که نظام جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارد از چند نظر حائز خصوصیات و ویژگی‌های مهم و منحصربفرد است که موجب شده دلسوزان نظام و انقلاب و در رأس آن رهبری انقلاب باتوجه به وضعیت فعلی جهان، منطقه و موقعیت کشور که در آن قرار دارد، واکنش‌های فعلی را داشته باشند. در مقطع فعلی، جهان کفر و استکبار و نظام سلطه به این یقین قطعی رسیده است که اگر نظام انقلاب اسلامی همچنان رشد و ترقی کند، مجالی برای آنها و نظام‌های دیگر باقی نخواهد ماند و انقلاب اسلامی، جهان سلطه را با چالش‌های جدی‌تری روبرو خواهد ساخت. آنها در این مورد به یقین رسیده‌اند زیرا وقتی مشاهده می‌کنند که نظام اسلامی برخلاف اراده جمعی آنها، در مقابل تجزیه عراق و سوریه می‌ایستد و از این اتفاق جلوگیری می‌کند و مانعی جدی می‌شود برای نقشه‌های آنها جهت بازطراحی و تجزیه منطقه غرب آسیا و یک تنه این تدابیر آنها را وادار به شکست می‌کند، متوجه میزان اقتدار این نظام می‌شوند.

دقیقا براساس همین تحلیل است که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند از آفت‌ها، فتنه‌ها و بلایای دنیای استکبار جان سالم به در ببرد و حتی اگر برخی چهره‌های شاخص و خواص این انقلاب مسیر خود را عوض کنند این نظام مسیر خود را طی می‌کند و خللی در اراده و هدفش ایجاد نمی‌شود زیرا این انقلاب و نظام وابسته به فرد یا گروه خاصی نیست.

این ظرفیت، توانمندی و قدرت است که باعث می‌گردد دشمنان این نظام به فکر بیفتند با برنامه و قوی‌تر از قبل درصدد اضمحلال و تغییر ماهیت و نقشه این انقلاب باشند و با توقف روند پیشرفت، به اصطلاح انقلاب را به نابودی بکشانند. دشمن در این مسیر از ابزارهای نفوذ در ارکان سیاسی و حکومتی انقلاب، از تلاش برای جنگ نرم علیه نظام و انقلاب، تحریم، روش‌های نظامی، ترور و هر روشی که بتوانند در مسیر رشد انقلاب اسلامی بهره می‌برد. متأسفانه در این مسیر برخی افراد یا به دلیل جهالت یا به واسطه قدرت‌طلبی با این جرایانات همراه و همگام می‌شوند.

بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب یک اخطار و هشدار به این جریانات ساده‌لوح و منحرف داخلی است و از طرفی دارای پیام و هشدار به جهان سلطه و استکبار است. از یک سو شاهد نوید «ماندگاری انقلاب» در بیانات معظم‌له هستیم و از سوی دیگر خطرات و مشکلات احتمالی در این مسیر که شاید توسط برخی چهره‌های به ظاهر شاخص اتفاق می‌افتد را گوشزد فرمودند.

۲ - تداوم ایستادگی جمهوری اسلامی ایران؛ جهان سلطه به دنبال استحاله و تغییر ماهیت نظام جمهوری اسلامی است. نظام سلطه اصرار دارد با تکرار، این توهم را به حقیقت و واقعیت بدل کند.

آنها در تلاش هستند به دنیا نشان دهند که نظام جمهوری اسلامی ایران در گذر زمان در حال تغییر و در حال فاصله گرفتن از ریشه و مبدأ خود و در حال پذیرش مناسبات جهان فعلی است. دشمن اصرار دارد با تکرار این توهم توسط خود و مزدورانش در داخل، حرف خود را تثبیت کند و به این توهم و خیال و آرزو جامه عمل بپوشاند.

در مقابل این تلاش غرب، شاهد هستیم رهبر معظم انقلاب این روند تصویرسازی و تبدیل خیال به واقعیت را بهم می‌زنند. ایشان در سخنان روز گذشته خود به نظام سلطه یادآوری کردند که ایران همان ایران قبل است و تغییری در ماهیت نظام ایجاد نشده و مسئولین از صدر تا ذیل و مردم همواره در مقابل خدعه‌های نظام سلطه، سخت برخورد خواهند کرد ولو اینکه برخی چهره‌ها از نظام عقب بمانند، ولو اینکه برخی دچار ریزش شوند. البته نظام جمهوری اسلامی همواره رویش‌های زیادی داشته که در مقابل ریزش‌های اندک، غیرقابل چشم‌پوشی است و با این رویش‌ها مسیر خود را طی خواهد کرد و در این مسیر نه خسته شده و نه صراط مستقیم را گم کرده است.

۳- انتخابات، عرصه تثبیت نظام جمهوری اسلامی؛ انتخابات یکی از شاخصه‌های اصلی بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است. انتخابات در کشورمان سندی است که نشان می‌دهد مردم این نظام را پذیرفته‌اند و این چارچوب را قبول دارند و هرگونه تغییر را در این چارچوب می‌پذیرند. به همین خاطر است که همواره رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشته‌اند زیرا این مشارک حداکثری ضامن بقای نظام است و اگر جمهوری اسلامی از مردم فاصله بگیرد و خود را در معرض انتخاب‌های مردم قرار ندهد ماهیت مردمی بودن خود را از دست داده و از درون تهی می‌شود.

به همین دلیل است که نظام و انقلاب به حضور مردم در صحنه‌های مختلف علی‌الخصوص انتخابات نیاز دارد. مردم نیز باید به عنوان تکلیف شرعی به صحنه انتخابات ورود کنند. برخلاف نظام لیبرال دموکراسی که انتخابات و مشارکت در آن، یک حق محسوب می‌شود، در نظام انقلاب اسلامی این یک تکلیف الهی است و مردم طبق یک تکلیف الهی در صحنه انتخابات شرکت می‌کنند.

اولین فایده این مشارکت، تقویت نظام و انقلاب است در مرحله بعد اگر انتخاب‌ها دقیق صورت گیرد این انتخاب‌ها ضامن کارآمدی نظام می‌شود. این حساسیت‌ها باعث شده که امام(ره) و رهبری همواره شاخصه‌هایی را یادآوری کرده‌اند که مردم با استعانت از این شاخصه‌ها به انتخاب اصلح رسیده‌اند و به کارآمدی نظام اضافه کرده‌اند.

۴ - ناآگاهی، بستر کج‌اندیشی؛ سنت الهی بر این است که آگاهی و بصیرت می‌تواند نقش سیلی را ایفا کند که نادانی، جهل و خس و خاشاک که در مسیر رشد قرار دارد را از بین بردارد.

نادانی و ناآگاهی بستر کج‌اندیشی، رعب و ناامیدی است. در انقلاب اسلامی هم موارد فراوانی داشته‌ایم که با نداشتن تحلیل شرایط، عده‌ای آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند و در پازل آنها قرار گرفته‌اند.

رهبر انقلاب روز گذشته با مخاطب قرار دادن جوانان و توصیه به اکتساب تحلیل شرایط امرز دنیا، نیروی جوانی و داشتن تحلیل را در از بین بردن جهالت، نادانی و ناامیدی موثر دانستند.

در پایان و در جمع‌بندی محورهای فوق این نکته قابل اعتناست که، معظم‌له در جمع مردم قم با تبیین «رموز ماندگاری انقلاب»، یادآوری کردند که انقلاب و مردم همواره در مقابل زیاده‌خواهی و دست‌اندازی نظام سلطه، پاسخ سخت خواهند داد. ایشان با دعوت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، داشتن تحلیل برای اقشار مختلف بویژه جوانان را متضمن دوری جامعه از ترس و ناامیدی دانستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۰
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی