یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
چهارشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱ ب.ظ

ضرورت ولایت

هر جامعه همانند یک اندام، به مغز، به قلب، به خون - ثار - نیازمند است«1». مغزى که تمام راه را بیابد و قلبى که از عشق سرشار باشد و خونى که خون خدا باشد و پاک از هر گونه اعتیاد و خالى از هر گونه مرض و آزاد از هر گونه جرثومه‏ى فساد.

و انسان محتاج نمونه و رهبر و حجتى است که امین باشد«2» و به او خیانت نکند و نور باشد«3» و راه او را روشن کند.

انسان به روشنفکرى و روشن دلى، به عشق و شناخت، به حجت، به نور، به امین، نیازمند است. و ولایت، عهده‏دار این نیازهاى عمیق و عظیم انسان است، آن هم انسانى که مى‏داند، نیازش بالاتر از رفاه و بالاتر از حریت و آزادى و بیشتر از عدالت است.

هنگامى که انسان خود را بیشتر از یک دهان نمى‏بیند که با یک مشت روده گره خورده و به آلت تناسلیش ختم مى‏شود. این دهان دراز، دیگر نه دین مى‏خواهد و نه امام و نه رهبرى و ولایت؛ که غریزه براى این و بالاتر از اینها کافى است.
اما انسانى که مى‏خواهد انسان باشد و جامعه‏اى انسانى تشکیل دهد، نه یک دامپرورى بزرگ و یک کندوى عادل، این انسان ضرورت این شناخت و عشق و این مغز و قلب و خون و این حجت و نور و امام و امین را مى‏یابد و به سوى او مى‏شتابد و او را بر خویشتن مقدم مى‏دارد؛ که او از او به او آگاه‏تر و مهربان‏تر و نزدیک‏تر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۱
میم الف الف

عین صاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی