یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۶:۵۸ ب.ظ

تعدد نامزدهای منتقد فرصتی برای حضور دوباره روحانی....


۱-دو سال پیش صاحب این قلم در مطلبی که با عنوان «اولین رئیس جمهور چهار ساله ایران» در یکی از نشریات کشور منتشر شد به صراحت از "روحانی" به عنوان اولین رئیس جمهور ایران که تنها یک دوره عهده‌دار این منصب خواهد بود یاد کرد و دلائلی را برای اثبات این مدعا بیان داشت.

امروز این گزاره به شکلی بسیار جدی‌تر و بدیهی‌تر مطرح است که حسن روحانی بخت و اقبالی برای کسب رأی از جامعه ایران امروز و برد در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد! و آنهایی که بداهت این گزاره را باور ندارند لازم است لحظاتی از حصار جلسات سیاسی جناحی بی‌حاصل و بی‌انتهای خود خارج شده و به واقعیات عریان و آشکار جامعه نگاهی بیاندازند.

۲-گذشته از سبد رأی اصلاح طلبان حرفه‌‌ای و آنهایی که در طول چهار سال گذشته از سفره چرب تدبیر و امید بهره‌مند شده‌اند ، دیگر کسی رغبتی به ریاست جمهوری مجدد روحانی ندارد. آیا مردم خوزستان به روحانی رأی خواهند داد؟‌ آن هم در حالی که روحانی پس از ابراز شرمساری بابت لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، حاضر نشد از بی‌کفایتی دولتش در بحران قطع آب و برق خوزستان شرمسار شده و عذرخواهی کند!

آیا هزاران هزار کارگری که در طول چهار سال گذشته طعم تلخ بیکاری را چشیده‌اند و اکنون باید شکم خانواده را با تخم مرغ دانه‌ای چهارصد تومان و گوشت کیلویی ۳۵ هزار تومان و میوه‌های کیلویی ۳-۴ هزار تومان سیر کنند تمایل به ریاست جمهوری مجدد روحانی دارند؟‌ آیا فعالان بخش مسکن به روحانی رأی خواهند داد؟ و یا صنعتگرانی که چهار سال شاهد نامهربانی دولت روحانی نسبت به صنایع داخلی بوده‌اند؟‌ آیا مردم گیلان و مازندران حاضرند به روحانی رأی بدهند؟‌ آن هم پس از اثبات تدبیر دولت روحانی در طول چهار سال گذشته در تأمین آب و برق مردم این دو استان در هنگام زمستان؟‌ آیا باغداران شمال پس از ورشکستگی و زیان امسال حاضرند به دولتی رأی بدهند که در همین چند ماه اخیر واردات هزاران تن آب پرتقال به کشور را صادر کرده است؟ آیا کشاورزان سیب زمینی کار به دولتی رأی خواهند داد که در شرایط فساد و نابودی هزاران تن سیب زمینی تولید داخل جز تماشا و سکوت تدبیری نداشت؟ آیا قرار است کارشناسان اخراجی صنعت هسته‌ای و پژوهشگران از کار بیکار شده صنایع فضایی به روحانی رأی خواهند داد؟ آیا روحانی توقع دارد که خانواده های قربانیان حوادثی مانند آتش سوزی های زنجیره ای در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، حادثه قطار تبریز-مشهد، حادثه سقوط بهمن در جاده شمال، حادثه سقوط هواپیما در اتوبان کرج و..به روحانی به دلیل کفایت و تدبیر در پیشگیری از چنین حوادثی و ادب و متانت در فردای رخداد چنین حوادثی رای بدهند؟ (آیا دولت روحانی مانند قربانیان قطار تبریز- مشهد " بیمه" است؟)

آیا کشاورزانی که ماه‌ها پس از تحویل گندمشان به دولت، موفق به دریافت پولشان نشده‌اند تمایلی به روحانی و دولتش دارند؟ آیا وعده‌های اقتصادی روحانی به جامعه محقق شده تا مردمی که در سال ۹۲ به دلیل همین وعده‌ها به ایشان رأی دادند حاضر باشند دوباره نام ایشان را در برگه‌های رأی بنویسند؟ایا اعضای فعلی کابینه روحانی حاضرند دوباره به ایشان رای بدهند؟

۳- با تمام این تفاصیل اگر در انتخابات آینده نام روحانی به عنوان پیروز انتخابات از صندوق‌ها بیرون بیاید نباید تعجب کرد! چرا که "روحانی" یک بخت کاملاً خاص برای پیروزی دارد و آن بخت به عملکرد ایشان و دولت تدبیر و امید باز نمی‌گردد! ( که کارنامه ایشان و دولتشان حتی برای محافل اصلاح طلب نیز قابل دفاع نیست!)

"تعدد نامزدهای منتقد روحانی" تنها فرصت روحانی برای برد در انتخابات آتی است و ایشان و برنامه ریزان انتخاباتی ایشان آن قدر که به این فرصت دل بسته‌اند به "سیب و گلابی" برجام دل نبسته‌اند و به خوبی می‌دانند که جامعه علیرغم عدم تمایل به روحانی، ممکن است در فضایی که چند نامزد منتقد یا مخالف دولت فعلی در صحنه انتخابات حاضر شوند و به رقابت با هم بپردازند، روحانی را بر این جماعت منتقد اما متشتت ترجیح دهد! به بیان دیگر اگر منتقدین وضع موجود بتوانند بر سر گزینه‌ای هر چند معمولی به تفاهم برسند فاتحه دولت تدبیر و امید خوانده خواهد شد و الا عدم تفاهم نامزدهای منتقد روحانی، فضا را به نفع دولت فعلی و تداوم آن تغییر خواهد داد و روحانی موفق خواهد شد با استفاده از فاصله و تفرق میان منتقدین و مخالفینش، خود را به عنوان گزینه‌ای معرفی کند که جامعه چاره‌ای جز پذیرش او ندارد.

۴آیا اعضای فعلی کابینه روحانی حاضرند دوباره به ایشان رای بدهند؟ / تعدد نامزدهای منتقد تنها فرصت روحانی برای برد در انتخابات آتی است- این که چرا منتقدین روحانی (علیرغم اشتراکات فراوان) تا کنون به تفاهمی جدی نرسیده‌اند به مسائلی بازمی‌گردد که ریشه در اموری خاص و تأسف برانگیز دارد! وجود اطرافیان متوهم و حتی قدرت طلب، سادگی و زود باوری و عدم توانایی در تشخیص حقایق جامعه از جمله دلائلی است که برخی نامزدهای احتمالی انتخابات آتی به آن گرفتارند و مادامی که این مشکلات خاص وجود دارد روحانی نیز به برد در انتخابات سال آینده امیدوار خواهد بود و اصلاً بعید نیست که حامیان روحانی برای تداوم این تشتت و تفرقه سرمایه‌گذاری کرده و از راه دور و با واسطه به تشدید شکاف‌های موجود میان منتقدین روحانی بپردازند.

۵- وفاداران به انقلاب و نظام و آنان که دل به خط انقلاب اسلامی سپرده‌اند به خوبی می‌دانند که در چهار سال گذشته و به دست دولت تدبیر و امید چه جفایی در حق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام رخ داد و کدام خطوط قرمز نظام و انقلاب از جانب دولت زیر پا نهاده شد! ریختن قبح مذاکره با آمریکا، ترویج تفکر تسلیم در برابر جهان استکبار با عنوان عقلانیت و دیپلماسی، تبدیل شیطان بزرگ به دولت طرف مذاکره، سرکوبی روحیه استقلال خواهی و اقتدار ایران اسلامی، ترویج تفکر راحت طلبی و رفاه زدگی و مصرف‌گرایی، تحقیر تولید ملی و تبدیل واردات کالا از اروپا و آمریکا به کشور به آرزوی بزرگ نسل جوان و جامعه، خفه کردن حامیان انقلاب اسلامی و مدافعان اندیشه اسلام ناب با ایجاد اختناق رسانه‌ای، زیر سوال بردن ارزش‌های دینی (مثلاً قاتل و اسید پاش خواندن آمران به معروف از تریبون‌های رسمی)، مخالفت علنی و عمدی با رهنمودهای رهبری نظام و قانون اساسی( مانند آن چه در قضیه مذاکرات هسته‌ای و برجام رخ داد)، زیر فشار گذاشتن مدافعان نظام و انقلاب (مثلا در قضایای موشکی و دفاعی)، حمایت علنی از چپاول‌گران بیت المال(مانند آن چه در ماجرای صندوق رفاه فرهنگیان رخ داد)، تبدیل غارت گران بیت المال به ذخایر نظام و انقلاب ( در قضایایی مانند حقوق‌های وحشتناک مدیران دولتی) همه و همه گوشه‌‌ای است از آنچه در چهار سال گذشته بر سر انقلاب و نظام و ارزشهای آن رفته و بماند دق مرگ شدن و خون دل خوردن پژوهشگران و محققانی که آرزویی جز دیدن ایران هسته‌ای و صاحب فن‌آوری فضایی نداشتند و اگر نبود سیاست‌های دولت یازدهم بعید نبود که این روزها در حال آمادگی برای ارسال اولین فضانورد ایرانی به فضا می‌بودیم و ...

۶- بدون تردید، برد روحانی در انتخابات آتی به معنای تداوم همه این خسارتها و عقب نشینی‌هاست. اگر روحانی بتواند چهار سال دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند آنگاه بعید نیست که در سال ۱۴۰۱ شمسی ایران در حد کشورهای توسری خورده و تحقیر شده تاریخ تنزل کند و آرزویش برقراری رابطه با جیبوتی، سومالی و بحرین باشد و به جهت مصلحت مجبور باشد که به اوامر حاکمان ریاض بله قربان بگوید و دیدار لحظه‌ای با وزیر خارجه فلان کشور اروپایی برای رئیس دولتش افتخاری فراموش ناشدنی تلقی شود و تولید در ایران منسوخ و مطرود شده و تنها راه ارز آوری رایج در ایران آن روز ،تکرار تجربه تایلند در زمینه جذب توریست گردد!

۷- بدون تعارف اگر روحانی برنده انتخابات سال ۹۶ باشد، مقصر اصلی عزیزان و برادرانی‌اند که علیرغم علم به عملکرد روحانی و دولتش در چهار سال گذشته و تداوم این فجایع در چهار سال آینده، حاضر به وحدت در قضیه انتخابات ریاست جمهوری نشده و با تبعیت از سیاست "مرغ یک پا دارد" شریک اصلی روحانی در اقدامات چهار سال آینده شده اند. نکته مهم این است که حصول وحدت فقط با پا گذاشتن روی " من" و ترجیح آینده نظام و انقلاب بر برنامه های " من" و حامیان " من" ممکن خواهد بود و هر کدام از فرزندان نظام و انقلاب که موفق به جلب رای مردم شود( حتی اگر فردی متوسط هم باشد) عملکردی بهتر از روحانی و دولتش خواهد داشت!
۸-چه اشکال دارد که هر کدام از عزیزان مدعی وفاداری به انقلاب و نظام که خود را شایسته کسوت ریاست جمهوری می بینند لحظاتی و ساعتی با خود و خدایشان خلوت کنند و با تصور آن چه که پس از برد روحانی در انتخابات سال آینده بر سر انقلاب و نظام اسلامی خواهد رفت، دست از " من" و تفکر شیطانی " وحدت حول من" بردارند و نامزدی مقبول و دارای قدرت جذب رای از اردوگاه مومنان به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را بر خود ترجیح داده و با این انتخاب نام خود را از فهرست شرکای اقدامات آتی روحانی پاک کنند.

۹- و اگر خدای نکرده این وحدت حاصل نشد، مردم مومن و حامی انقلاب و ارزش های آن باید مانند همیشه با هوشیاری وارد عرصه دفاع از انقلاب و نظام شده و با یک کاسه کردن رای خود جلوی افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان را بگیرند و اجازه ندهند بی خردی خواص ، آینده سیاهی برای نظام و انقلاب رقم بزند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۵۸
میم الف الف
شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۲ ق.ظ

#انحراف

افسران - #انحراف

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۲۲
میم الف الف

افسران - به بهانه توهین یک بی شعور به آیت الله جوادی آملی که گفت ایشان نباید در اقتصاد و حکومت دخالت کند!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۱۹
میم الف الف


افسران - ببین آش چقدر شور شده که تروریست ها هم انتقاد کردن:)

افسران - آخرین بارت باشه یه گنده لات رو با یک وزیر اشتباه میگیری ضعیفه .افسران - آخرین بارت باشه یه گنده لات رو با یک وزیر اشتباه میگیری ضعیفه .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۲۶
میم الف الف
پنجشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۲۲ ب.ظ

شما هم نصف راه رو بیایید خو!

افسران - شما هم نصف راه رو بیایید خو!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۶ ، ۲۰:۲۲
میم الف الف

افسران - آیت الله کشمیری: روزی نیم ساعت برای خودتان ساکت باشید و تفکر کنید  از کجا آمدم و به کجا می روم آمدنم بهر چه بود؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۰۷
میم الف الف
دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۴ ب.ظ

رجب شعبان رمضان را قدر بدانیم ...

افسران - رجب شعبان رمضان را قدر بدانیم ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۲۴
میم الف الف
يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۱ ب.ظ

مدیر عامل های بهشتی....!!!


افسران - مدیر عامل های بهشتی


انگار می شود مدیر عامل بانک کشاورزی باشی و حقوق نجومی نگیری و در زیر آوار سنگین ساختمانی شهید شوی ولی نکته اش اینجاست که با چه کسی باشی با امثال یا اینکه با افرادی که شما را ذخیره نظام معرفی کنند
پ.ن؛عکس مال مزار شهدای هفتاد و دو تن تهران هست کناز مزار شهیدان بهشتی و باهنر و رجائی روحشان شاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۲۱
میم الف الف
يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵ ق.ظ

شورای شهر

افسران - شورای شهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۴۵
میم الف الف

افسران - چه بسیاری که گمنام کار میکنند بی سمت و سر دوشی و مدال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۴۴
میم الف الف