یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
یکی از پدیده‌های عجیبی که سه دهه بعد از انقلاب فعالیتش به‌صورت خزنده شروع شد تلاش برای عادی سازی تکخوانی زنان بود!

شاید اولین تلاشها انتشار و برگزاری قطعاتی با همخوانی زنها کنار مردان بود. آرام آرام میزان صدای زنان در این قبیل آثار بالاتر رفت و به جایی رسید که حتی گاهی صدای مرد فقط به‌عنوان یک زیرصدا برای توجیه خوانندگی زنان بود.

اما یکی دو سال اخیر اتفاق عجیبی افتاد. گروهی به نام ماه بانو تمام احتیاط‌‌ها را کنار گذاشت و به‌صورت منسجم شروع به ضبط و توزیع آثاری با تکخوانی کامل خانم‌ها کرد. این گروه مرکب از چند خانم و یکی دو مرد بود. خانم‌هایی با آرایش‌های تند و غلیظ و با لباس‌های رنگارنگ و طراحی صحنه‌ای که می‌توانست به لحاظ بصری مخاطب را جلب کند.

صدا هم عموما تکخوانی و گاهی در بعضی قطعات همخوانی دو خانم و گروه بود. بعضی قطعات هم کاملا ریتمیک بود و یا به‌صورتی بود که می‎شد با آنها ضرب گرفت.

اما این پایان ماجرا نبود. گروه که می‌دید اعتراضی رسمی به‌وجود نیامده است قدم تند کرد. در زمانی که سخنرانی و مصاحبه یا حتی تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای و معاند ممنوع بود یکباره چند قطعه تصویری باکیفیت از این گروه و تکخوانی خواننده‌های زن آن در بسیاری از شبکه‌ها پخش شد.

پخش شدن بی محابای این قطعات از شبکه‌های ماهواره‌ای و با کیفیت اچ.دی هم درستی این شائبه را بسیار کمرنگ می‌کرد که احتمالا فیلم‌ها بدون اجازه گروه بوده یا به بیرون درز کرده و ...که اساسا اغلب این شبکه‌ها هیچگاه بدون اجازه مسئول قانونی گروه اقدام به پخش این قطعات و درگیر شدن با قانون را نمی‌کنند.

این حرکت عجیب که به‌نوعی اعتراض به عدم اجازه تکخوانی زنان هم تلقی می‌شد، درنهایت با اعتراض رسانه‌ها و مردم موجب واکنش دستگاه قضا شد. این گروه از سوی دادگاه عمومی و انقلاب مورد بازخواست قرار گرفتند. اما بر اساس خبر خبرگزاری فارس تمام اعضای گروه تبرئه شدند!

لازم به ذکر است طبق اعلام بعضی رسانه‌ها، چندی پیش گروه «ماه بانو» در لندن کنسرتی با تک خوانی خانم‌ها و به پاسداشت زنان خواننده پیش از انقلاب و در سالروز روز جهانی زن برگزار کرد و بعد از اعضای آن به صورت گروهی «کشف حجاب» کردند! و تصویرشان در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۲
میم الف الف

نظرات (۲)

۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۳ مهدی ابوفاطمه

ای ول

مطالبت توپه موفق باشی

با تبادل لینک موافقی؟

وبت عالیه اگه روش کار کنی پربازدید میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی