یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۳۹ ب.ظ

تاملی در اعتراضات مردمی به دفاتر آل‌سعود

روز ۱۲ دی، حسین جابرانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اعدام آیت الله شیخ باقر نمر، این اتفاق را شدیدا محکوم کرد و گفت: «درحالی که تروریست های افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملت‌های منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولت های منطقه را تهدید می کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ نمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پی گیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت ، تنها عمق بی تدبیری و بی مسئولیتی را نشان می دهد.دولت عربستان در حالی که از جریان های تروریستی و افراط گرایان تکفیری حمایت می کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می گوید. روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت.»

درحالی وزارت خارجه دولت یازدهم، در ادامه مواضع منفعل خود در قبال شهادت شیخ نمر به اظهارات بی خاصیت کلامی اکتفا کرد که شب۱۲دی، مردم خشمگین از جنایت سعودی، مثل سایر شیعیان در بحرین و عربستان برای اعتراض به اعدام شهید نمر در مشهد و تهران به خیابان‌ها آمدند.

مشهدی ها پرچم رژیم سعودی را از ساختمان کنسولگری عربستان پایین کشیده و برخی از آنان مواد آتش‌زا به ساختمان کنسولگری عربستان پرتاب کردند. تهرانی ها نیز از ساعت ۲۲ شب تجمع در برابر سفارت سعودی را آغاز کردند. که عده‌ای از این تجمع کنندها وارد ساختمان سفارت شدند، پرچم عربستان را پایین کشیدند و سفارت را به آتش کشیدند. این درحالی است که نیروی انتظامی با کسب تجربه از ورود به سفارت دولت خبیث بریتانیا می توانست خشم امت حزب‌الله را به نحو شایسته ای مهار کند که متاسفانه چنین نشد.

روز ۱۳ دی ماه ، وزیر خارجه سعودی و رئیس اداره رسانه‌ای آن به طور مشترک در یک کنفرانس خبری در مورد حمله به سفارت عربستان و کنسولگری سعودی در ایران موضع گرفتند. «عادل جبیر» در این کنفرانس خبری اعلام کرد که نیروهای ایرانی هیچ تلاشی برای جلوگیری از تجاوز به ساختمان سفارت و کنسولگری انجام ندادند و افزود: «حکومت ایران کارنامه طولانی در تجاوز به هیأت‌های دیپلماتیک دارد.»

وی همچنین اعلام کرد که عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیأت دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است. جبیر با بیان اینکه آماده مقابله با ایران به هنگام تهدید امنیت خود هستیم؛ افزود: «ریاض به سیستم قضایی دیگر کشورها احترام می‌گذارد و هیچ‌گونه دخالتی را نیز در سیستم قضایی خود نمی‌پذیرد.»

به موازات اعلام پیش دستانه قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان سعودی ،‌ شبکه العربیه گزارش داد که دیپلماتهای سعودی به دنبال حمله شنبه شب به سفارت ، تهران را به مقصد دوبی ترک کرده و از دوبی به ریاض خواهند رفت. در واقع درحالی که دیپلمات های سعودی در فرودگاه دبی به سر می بردند ، وزارت خارجه عربستان ۲۴ ساعت به سفیر ایران فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند و به عبارتی سفیر جمهوری اسلامی ایران را اخراج کرد.

بعد از اخراج سفیر و اعلام قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران ،‌ حسن روحانی نیز در ادامه اجرای سیاست های بی فایده تنش زدایی خود با تاخیر یک روزه وارد میدان شد و با الفاظی چون «محکومیت شدید» ، «ابراز اندوه وتأسف» و اکتفا به «فرقه گرایانه» خواندن اقدام سعودی ، عمده محتوای پیام خود را متوجه جوانان غیوری کرد که زیر جور انفعال برآمده از وادادگی ها به سفارت و کنسول رژیم دژخیم سعودی یورش بردند.

روحانی در ادامه پیام خود آورده بود : «مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت ، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید ، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود. از این رو ، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.»

البته بعد از مطالبه روحانی، امت حزب‌الله مجددا در اعتراض به دژخیمان سعودی در مشهد تجمع و راهپیمایی کردند که نیروی انتظامی با ماشین‌های آب پاش به آنان حمله کرد و در یورش به حزب‌اللهی‌ها، مثل فتنه‌گران رفتار کرد.

بنابراین ، برداشت های زیر از روند فوق قابل احصاء است:

۱-دولت یازدهم ، با رویه منفعل خود در قبال رژیم جنایت کار سعودی آبرویی برای ام القرای جهان اسلام باقی نگذاشته است.

۲ - نیروی انتظامی با انفعال تکراری خود برای چندمین بار در یک بی تدبیری امنیتی ، قادر به هدایت خشم مقدس معترضان نبود.

۳ - دولت بی تدبیر ، طبق معمول ، براساس رویه جاری خود ، دستور أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم را به شکل بر عکس فهم و اجرا می کند.

۴ - نیروی انتظامی نیز برای بار چندم در بزنگاه ها سر بلند از آزمون خارج نشد.

رَبّنا انْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِینَ حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ رَبِّ نَجِّنَا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۶
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی