یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.
يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۴ ق.ظ

جاسوسان آمریکا تا زیر قبای اعتدال!



۱-روز دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ، همزمان با آغاز طوفان اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، ایسنا سخنانی از سید محمود علوی منتشر کرد که مشخص نبود در چه مکانی و به چه مناسبتی از سوی وزیر اطلاعاتِ دولت یازدهم ادا شده است.

از دیگر سو عدم انتشار این سخنان در هیچ یک از رسانه های مرجع حکایت از این داشت که ایسنا اظهارات علوی را به طور انحصاری و در یک مجلس خاص ثبت و سپس منتشر کرده است. بر این اساس سید محمود علوی با تاکید بر اینکه ایجاد رعب وحشت امنیت نمی‌آورد گفته بود: «اگر ایجاد امنیت به بهای بوجود آوردن استرس و اضطراب برای جامعه باشد، حالت خوبی نیست. هنر نیروی اطلاعاتی و حراستی این است که به گونه‌ای عمل کند که بدون اینکه حضور فیزیکی داشته باشد، امنیت برقرار باشد.در فضای بسته عده‌ای تحریک می‌شوند تا آن فضا را بشکنند ، ولی در شرایطی که فضای جامعه باز باشد، این اتفاق رخ نخواهد داد، هر چند باید به این موضوع نیز توجه کرد که خلاقیت توام با آرامش ایجاد می شود و صنعت و اقتصاد در این شرایط می توانند شکوفا شوند به تعبیری، فضای استرس خلاقیت کش است. همان طور که دین مبین اسلام به آرامش و ادب در جامعه تاکید کرده و ایجاد رعب و وحشت را تنها ابزاری در مقابل دشمنان دانسته است.ما حق نداریم در زندگی شخصی افراد سرک بکشیم.خداوند از حق الله می گذرد اما از حق مردم نمی گذرد.»

موازات انتشار این سخنان با اقدامات کوبنده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درحالی شائبه برانگیز می نمود که مجهول بودن مکان ادای این سخنان ، چنین حالتی را تشدید می کرد. اما وضعیت وقتی بدتر شد که رسانه های جمعی روز ۱۴ آبان ماه ، به نقل از صفحه تلگرام قدرت الله علیخانی به انتشار تصاویری از مجلس روضه خوانی در منزل وی پرداختند که شخص وزیر اطلاعات مشغول خوش و بش با خاتمی بود.

۲- روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ،‌ یعنی دوروز بعد از آغاز مقابله سازمان اطلاعات سپاه با فتنه چهارم ، پایگاه خبری دولت به انعکاس فیلم و متن مکتوب سخنان حسن روحانی در جلسه هیئت دولت پرداخت که درباره نفوذ ادا شده بود. بر این اساس رئیس جمهور در بخشی از سخنانش گفته بود: «باید به طور واقعی و جدی با هر گونه نفوذ بیگانگان مبارزه کنیم و نباید عده ای با کلمه نفوذ بازی کنند.رهبر معظم انقلاب متعلق به تمامی ملت ایران است و به گروه و نهادی خاص تعلق ندارد، همه ملت ایران در مسیر انقلاب، استقلال و ایستادگی کشور در برابر بیگانگان متحد هستند و امیدوارم همه جناح‌ها و نهادها به این نکات توجه داشته و واقعاً تلاش کنیم اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند.

رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب مطرح می‌کنند با هدف استحکام قدرت ملی است، نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و این طور نباشد که از این پس با هر کس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.»

این اظهارات در حالی منتشر شد که ساعاتی بعد رسانه ها به نقل از فیلم بارگذاری شده در صفحه اینستاگرام حسن روحانی ، سخنان شفاف تری را از سوی وی منتشر کردند که در جلسه هیئت دولت اداشده بوده و همان سخنانی که پایگاه خبری ریاست جمهوری ، اقدام به سانسور آن کرده بود. بر این اساس رئیس دولت در این باره می گوید: «بیخود نرویم چند نفر را به بهانه‌ای بگیریم ، پرونده‌سازی کنیم، بعد آن پرونده را در کشور بزرگ کنیم و بگوییم این خط، جریان نفوذ است»

بنابراین موازاتِ ضرب شستِ اطلاعاتیِ سپاه با اظهارات وزیر اطلاعات و سخنان روحانی این سوالات را در ذهن مخاطب پدید می آورد که:

۱- آیا دولت از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه ناخشنود است؟
۲- اگر پاسخ سوال اول مثبت است ، کجا باید دلیل این ناخشنودی را جستجو کرد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۴
میم الف الف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی