یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم

یاران خراسانی

ما تا آخرین نفس ایستاده ایم


اگر بند بند استخوان‌های مان را جدا سازنند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش‌مان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگان‌مان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه‌ کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم. ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم.

مهم نیست که موسیو ایوبی (همان معاون سینمایی وزارت ارشاد که می‌میرد تا همه موسیو صدایش کنند!) چند سال توی پاریس زندگی کرده و بیشتر از «تقی‌زاده» (همانی که می‌گفت باید از فرق سر تا ناخن پافرنگی شد!) اهل ذوب در فرهنگ فرنگ است و حال می‌کند که با مسئول دفترش فرانسه اختلاط کند و فیلم فرانسوی گذشته را به نمایندگی از سینمای ایران اسلامی به جشنواره اسکار بفرستد!

مهم این است که از این به بعد به همت همین موسیو، جشنواره فیلم فجر به جشنواره فیلم «ون بلانش*» تغییر نام خواهد داد و به جای دهه فجر در سالروز انقلاب کبیر فرانسه برگزار خواهد شد!

مهم این است که موسیو ایوبی می‌میرد برای اینکه یک بزرگداشت اساسی برای «برژیت باردو» برگزار کند و از حضرت ایشان برای حضور در آن دعوت به عمل بیاورد! (مهم نیست که برژیت دیگر برژیت جوانی‌های موسیو ایوبی نیست! مهم این است که برژیت پیر هم باشد باز «برژیت باردو» است و...)

مهم این است که اگر موسیو ایوبی همچنان سکاندار سینمای ایران باشد چند ماه بعد شاهد کلید خوردن فیلم فاخر «میرزابل*» با هزینه بنیاد فارابی خواهیم بود! و پس از آن هم لابد موسیو هوس می‌کند تا پول بیت‌المال را صرف ساخت فیلم «ژرمینال*» کند!

جایزه سینمایی «الن دلن» راه بیندازد و تندیس متعلقه «سارکوزی» را به جای سیمرغ بلورین به برگزیدگان جشنواره‌های سینمایی وزارت ارشاد بدهد!

مهم این است که معاون سینمایی وزارت ارشاد شبها خواب می‌بیند که «ژولیت بینوش» به دفترش آمده و دقایقی باهم «پرله*» کرده و باهم فیلم ««آبی گرم‌ترین رنگ است» را تماشا نموده و فریاد زده‌اند:« مرویو*»! 

۱- شنیده‌ایم موسیو ایوبی بخشنامه کرده‌اند که هر کدام از پرسنل معاونت سینمایی که نتواند تا آخر امسال فرانسه صحبت کند باید انتقالی‌اش را از این معاونت بگیرد و برود!

۲- شنیده‌ایم ایشان در دفترشان یک طوطی سخنگو دارد که هر چند دقیقه یک بار با لهجه آمازونی می‌گوید: «مون‌شر» و جواب می‌شنود:« مون امور*»!

۳- نقل است که معاون سینمایی وزارت ارشاد یک آپارتمان در «کارتیه لتن» قولنامه کرده و معطل کد رهگیری است تا در معیت فروشنده بروند محضر و مابقی قضایا!

توضیح ضروری: هر چند نصیحت برای نشنیدن است اما خدمت وزیر محترم ارشاد عرض می‌کنیم این موسیو ایوبی برای زمین زدن پنجاه تا وزیر ارشاد و ریختن آبروی همین تعداد وزارتخانه کفایت می‌کند!

از ما گفتن بود! فردا روزی نگویید کسی چیزی نگفت!
لطفا توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید!

(کلیه موارد ستاره‌دار به زبان فرانسه‌اند! ترجمه‌اش را از موسیو ایوبی بپرسید!)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی